Kaj storiti, ko pride do mobinga?

Mobing na delovnem mestu

Besedo mobing lahko prevedemo kot trpinčenje na delovnem mestu. Pri tem mislimo na vsako ponavljajoče se ali sistematično, graje vredno ali očitno negativno in žaljivo ravnanje ali vedenje, ki je usmerjeno proti določenemu delavcu na njegovem delovnem mestu.

Za mobing je značilno tudi to, da najpogosteje trpinči nadrejeni in s tem zlorablja svojo položajno moč. Prav tako je možno šikaniranje med hierarhično enakimi sodelavci ali trpinčenje, kjer skupina podrejenih trpinči vodjo. Kakor koli že, prav pri vsaki obliki nasilja, pa naj bo to fizično ali psihično, je potrebno nujno ukrepanje. Toda, kako?

1. Zabeležiti si moramo vsako nasilno dejanje.

Če se nam zdi, da se nad nami izvaja mobing, potem je dobro, da si vsako nasilno dejanje zabeležimo. To v praksi pomeni, da si napišemo, kdo ga povzroča, kaj točno se je zgodilo, čas in kraj dogodka ter morebitne priče. Poleg tega je dobro, da si zabeležimo še, kako smo se v tem času počutili in ali smo utrpeli morebitne posledice.

2. Zaupajmo se sodelavcu, s katerim smo v dobrih odnosih.

O tem, kaj se nam dogaja na delovnem mestu, je dobro najprej zaupati sodelavcu, s katerim se najbolje razumemo in mu seveda tudi zaupamo. Tako osebo lahko prosimo za pomoč in informacije, kje bi lahko dobili strokovno ali drugo obliko pomoči. V pogovoru se lahko kaj hitro najde primerna rešitev.

3. Soočiti se moramo s povzročiteljem.

Zelo pomembno je, da se soočimo s povzročiteljem, ki nad nami izvaja mobing. Od njega, v primeru da se počutimo močne ter hkrati varne, lahko zahtevamo, da naj takoj preneha s trpinčenjem. Če se z njim nikakor ne mislimo soočiti sami, se lahko obrnemo na koga, ki nam bo v danem trenutku stal ob strani. Tako si zagotovimo tudi primerno pričo. In če se z nasilnežem nočemo soočiti, nas k temu ne sme siliti prav nihče.

Poleg pogovora s sodelavcem ter soočenja z nasilnežem se v primeru mobinga lahko obrnemo na pravno pomoč, ki je po večini kar učinkovita. Obenem nam strokovnjaki priporočajo tudi obisk psihologa ali nevladnih organizacij, skupin za samopomoč ipd.

Deli vsebino s prijatelji ...
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Komentirajte

Obvezna polja so označena z znakom *.