Odprli ste svoj s.p. ali d.o.o., sedaj pa posel nikakor ne steče. Zakaj? Kaj ste naredili narobe? Možnosti je veliko, vsekakor pa so nekatere izmed napak pogostejše kot druge. V današnjem prispevku vam predstavljamo 8 napak, zaradi katerih podjetniki začetniki najpogosteje propadejo.
1. Slaba raziskava trga
Če želite v poslu uspeti, ne šteje, kaj je všeč vam, kaj radi delate, kaj vas zanima. Šteje to, kaj je všeč drugim in za kaj so pripravljeni plačati. Poslovna ideja mora biti torej resnično dobra za druge in njihove potrebe. Najboljše je, če imate možnost trg najprej preizkusiti, torej preveriti potencial podjetja s popoldanskim delom. Svoje zamisli ravno tako ne držite zase, temveč se o njej veliko pogovarjajte in posvetujte z drugimi, saj boste tako dobili neprecenljive povratne informacije.
2. Slabo finančno načrtovanje
Brez primernega vložka ne bo zaslužka. Malo je poslov, kjer zadostuje recimo prenosni računalnik ali vaš osebni avtomobil – marsikdaj je treba vložiti več. Brez zadostnih sredstev se ne lotite dela, pa četudi to pomeni, da je potrebno posojilo ali morate najti poslovnega partnerja. Nikoli tudi ne pričakujte, da se bo denar hitro obrnil in boste v nekaj mesecih že pri bajnih zaslužkih – ostanite skromni in na realnih tleh.
3. Prevelika pričakovanja
V Sloveniji živita dva milijona ljudi, torej lahko prodate dva milijona proizvodov. Resnično? Vsekakor ne, kajti ničesar ne potrebujemo tako zelo, oziroma se tudi pri najbolj nujnih stvareh prodaja porazdeli med posamezne ponudnike iste storitve ali izdelka. Začnite skromno in se nato trudite povečevati svoj tržni delež.
4. Premajhen vložek v marketing
Če želite prodajati, se mora del denarja nameniti tudi trženju. Kako bodo sicer kupci vedeli, kaj ponujate in kje? In zakaj bi se odločili za vas, ne pa za konkurenco?
5. Zanemarjanje konkurence
Vztrajate pri stari ponudbi, konkurenca pa je napovedala izboljšanje in nadgradnjo? Vsekakor morate spremljati, kaj počnejo konkurenti, da ne boste ostali zadaj.
6. Imejte urejen odnos z dobavitelji
Dobavitelji izdelkov, ki jih ponujate, ali dobavitelji materiala, so za vas izjemno pomembni. Z njimi sklenite pogodbo, v kateri so tako dobavni roki kot vse druge pomembne informacije, prav tako pa si izborite dobre cene in popuste. Če ne boste imeli zaloge, ne bo materiala za delo, ali pa nazadnje s cenami ne boste mogli biti konkurenčni, vam bodo stranke ušle.
7. Ne investirajte brezglavo
Investicija v stroje in material je lahko velika in iz dolgov se boste stežka izkopali. Raje poskrbite le za najnujnejše in tudi pri materialu ne imejte prevelikih zalog – v njih se lahko nabere tudi na tisoče evrov.
8. Najemanje napačnih ljudi
Najemite ljudi, ki so zanesljivi ter natančni, in jih primerno plačajte. Če je poceni računovodja tudi slab računovodja, vam bo žal. Če je poceni pomožni delavec površen, nezanesljiv in ne zna obdržati podrobnosti o vašem poslu zase, pa ravno tako.