Motivacija kot temelj uspešnega poslovanja

Motivacija - temelj uspešnega poslovanja

Najpogostejši razlog, da se nekdo odloči za ustanovitev lastnega podjetja, je finančni vidik. V začetku si želimo iti na svoje zato, da bi lahko bili sam svoj gospodar in zaslužili več. Ko enkrat pridejo prvi uspehi, pa se pričnejo cilji spreminjati. Potrebna je namreč nova motivacija, ki nas žene, da še naprej marljivo delamo, se še naprej izboljšujemo, še naprej rastemo.

Podjetja, ki nove motivacije ne najdejo, pogosto pričnejo počasi stagnirati. Zakaj? Ker samo zaslužiti »dovolj« ne more ostati motivacija še naprej. Nenazadnje bi ob takšnem razmišljanju prav vsak podjetnik obstal na točki, ko nekaj ima, a vendarle vsakdo želi več, pa ne le v finančnem smislu.

Kaj je prava motivacija?

Če podjetnika, ki mu posel lepo teče, povprašate po tem, ali ga za delo motivira denar, bo to gotovo zanikal. Zgolj denar ni nekaj, zaradi česar bi se izplačalo živeti stresno, se odrekati prostemu času, preživeti manj časa z družino … Zagotovo pa vam bo povedal, da mu uspeh lastnega podjetja daje notranje zadovoljstvo – čuti se vrednega, izpolnjuje svoje življenjske cilje. Prav zaradi osebnega zadovoljstva, ki je še kako pomembno za življenje, se večina poslovnežev sploh odloči za samostojen posel. Večina sprejme odločitev v službi, v kateri se ne počutijo cenjene, kjer ne morejo uresničiti svojih ciljev, kjer njihovi potenciali niso prepoznani.

Je prava motivacija torej denar? Očitno ne. Sicer si je potrebno zagotoviti finančno stabilnost, a ko je denarja enkrat več, kot ga podjetje nujno potrebuje, podjetniki veliko sredstev namenjajo tudi svojemu okolju in s tem pomagajo uresničevati še sanje drugih.

Kako skrbeti, da motivacije ne zmanjka?

Vse večji uspeh in s tem vse večji zaslužek nudita nove vrste motivacije. Motivira vas lahko priznanje med prijatelji in znanci. Velika motivacija je odločitev, da boste odprli še eno enoto svojega podjetja. Prav tako je motivacija, da boste poskrbeli za nekaj novih delovnih mest ali ponudili zaposlenim nagrado oziroma bonus. Vse tisto, kar poslovneža motivira, da še naprej vztraja in se še bolj trudi, je tudi tisto, kar dejansko pomeni uspeh podjetja in kar bo v prihodnje obrodilo še več sadov.

Seveda pa potrebuje vsak poslovnež tudi nekaj motivacije na osebnem področju. Treba se je zavedati, da posel ni vse, zato si je dobro vedno postavljati tudi povsem zasebne cilje. Ti so lahko povezani z družino in jih tako deli s svojimi najdražjimi, ali pa tudi povsem individualni.

Tako se lahko zasebno in poslovno odlično prepletata. Želite primer? Kaj pravite na primer na zaobljubo: Ko bom prodal prvih deset tisoč izdelkov, grem s partnerko na Maldive! Ali pa: Ko bodo delo prevzeli drugi in se bom ukvarjal samo še z vodenjem, se bom začel ukvarjati s potapljanjem, kar sem si vedno želel!

Motivacijo torej lahko najdemo tako v poslu kot zasebnem življenju. Nenazadnje ciljev nikoli ne zmanjka, tako da ob primernem kombiniranju vseh tudi motivacije ne bi smelo.

Da ne bi nikoli pozabili, kaj je prava motivacija, pa sicer velja imeti v mislih tudi besede uspešnih poslovnežev, ki dobro vedo, kaj je tisto, kar pomeni največ. Tako je Troye Sivan dejal: »Uspeh je, da si gospodar svojega življenjskega stila, ustvarjaš nekaj, na kar si ponosen, ter si obkrožen z ljudmi, ki jih imaš rad.«

Deli vsebino s prijatelji ...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Komentirajte

Obvezna polja so označena z znakom *.